PERANCANGAN ULANG PORTABLE COFFEE MAKER DALAM SATU KESATUAN FLOW

Vanessa Christy, Muhammad Fauzi

Abstract


Enjoying a cup of coffee has now become part of the lifestyle of urban people, but to get a cup of coffee it takes effort to go to coffee shops and pay a high price. Often packaged coffee is the solution. However, the instant coffee that is widely circulated in the market in general does not completely contain real coffee beans. Of course this can be harmful to health, if consumed in the long term. Not a few people also choose to make coffee and grind coffee beans themselves, but it takes a lot of equipment, so this process can only be done at home, and in certain places. The purpose of this redesign is expected to be able to answer problems and facilitate people's lives, especially coffee connoisseurs, and can cultivate healthy coffee.

Keywords: Redesign, Coffee, Coffee Machine, Portable, Efficiency.


Full Text:

PDF

References


Arif, Muhammad. 2016. Bahan Ajar Rancangan Teknik Industri. Yogyakarta: CV Budi Utama.

Artini, Palgunadi Kusmiati. Desain Produk 3 (aspek-aspek desain). Bandung: Penerbit ITB.

Edi, Busono, Manul, Kang. 2014. Mengenal Mengenal Dan Membuat Sendiri Berbagai Menu Kopi Internasional. Bandung: Koperasi NUKITA.

Firdaus, Ikhwanul. Pengaruh Antropometri Tangan Manusia. http://ergonomigroup4.blogspot. com/2016/09/pengaruh-antropometri-tangan-terhadap.html, diunduh pada 8 Agustus 2019

Hadijah, Siti. Kopi Indonesia Terus Meningkat dan Jadi Gaya Hidup Baru yang Populer.https://www.cermati.co m/artikel/kopi-indonesia-terus- meningkat-dan-jadi-gaya- hidup-baru-yang-populer, pada tanggal 12 April 2019.

Hardi, Kunto. 2012. Pengolahan Kopi CaraKering. diaksesdari http://www.starfarmagris.co.cc. html, pada tanggal 9 Mei 2019.

Hasan, Kurniawan. 2019. Pengertian Kopi Secara Lengkap. http://www.carscoverageonline. com/2019/01/24/pengertian- kopi-secara- lengkap/, diunduh pada tanggal 10 Mei 2019

Lukas S. Perbedaan Pendekatan Kuantitatif dengan Pendekatan Kualitatif dalam Metode Penelitian. (Surabaya: Universitas Kristen Petra, 2002), hal 124.

Marpaung, J. V. (2018). Perancangan Media Produk Gaming Seat Sebagai Alternatif Terapan Umkm. Jurnal Inosains, 13(1), 8-16.

Maulana, S. (2020). Perancangan Stool Dengan Sistem Knockdown Bagi Pengunjung Café Jco. Gestalt: Jurnal Desain Komunikasi Visual, 2(2), 157-166.

Muhajirin. Desain Produk Pengertian Dan Ruang Lingkupnya. Mengutip Sumber: Adhi Nugraha 1989, Universitas

Permata, R. S., & Surya, G. G. (2018, November). Perancangan Stool Dengan Pengaplikasian Material Rotan Dan Desain Kontemporer Sebagai Furniture Yang Sustainable. In Senada (Seminar Nasional Manajemen, Desain Dan Aplikasi Bisnis Teknologi) (Vol. 1, Pp. 102-109).

Rochyat, I. G., Rabbani, S.A. (2018). Kajian Desain Logo Perusahaan Indikator Politik Indonesia Dalam Karakter Pembentukan Perusahaan Berbasis Politik. Jurnal Inosains, 13(2), 113-116.

Sachari, Agus. 2005. Metodologi Penelitian Budaya Rupa. Jakarta: Penerbit Erlangga,

Uilrch, Karl T., dan S. D. Eppinger. 2001. Perancangan dan Pengembangan Produk. Jakarta: Salemba Teknik.

Widyastuti, P. A., & Judianto, O. (2020, March). Pengembangan Ergonomi Bentuk Desain Seterika. In Senada (Seminar Nasional Manajemen, Desain Dan Aplikasi Bisnis Teknologi) (Vol. 3, Pp. 492-498).

Widyastuti, P. A., Pertiwi, R., & Huddiansyah, H. (2021). Development Of Characteristic Motifs On Printing Masks As Promotional Media For Visual Campaign In Product Design Study Program, Esa Unggul University. Gestalt: Jurnal Desain Komunikasi Visual, 3(2), 101-114.

Yusuf, A. M. 2014. Kuantitatif, Kualitatif, & Penelitian Gabungan. Jakarta: Kencana.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.